Expedient a Prodaisa (Agbar i Aqualia) per haver cobrat més per l’aigua a Vilablareix

Posted on 14 de febrer de 2014 per

0


La demanda d’un veí pot acabar en una sanció de l’Agència Catalana del Consum a l’empresa proveïdora del servei Vilablareix (Prodaisa: Agbar, Aqualia i La Caixa)

L’Agència Catalana del Consum ha decidit incoar un expedient sancionador a l’empresa proveïdora del servei d’aigües a Vilablareix arran de la denúncia d’un veí que l’acusava d’haver-li cobrat més del que tocava en els rebuts del 2012. L’afectat va presentar el passat mes de maig la seva reclamació davant l’Agència, que a l’octubre li va replicar que obria l’expedient que podia implicar una sanció cap a l’empresa. Això no suposaria, però, un retorn de les quantitats que reclama el veí, qui  s’ha tornat a posar en contacte amb Consum, per demanar que el procés s’agilitzi i que demana que no es repeteixi la situació en altres municipis on aquesta empresa també gestiona el servei d’aigües.

El veí va presentar al maig la seva reclamació davant de Consum, segons explica, després de passar per l’Ajuntament i no obtenir-ne cap resposta.

La queixa es basava en què l’empresa li havia facturat una quantitat per sobre de la que marquen les ordenances fiscals. Així, amb consum mensuals per sota dels 6 m3 de mínim que estableixen les taxes municipals, l’afectat afirma que se li hauria d’haver facturat per un màxim anual de 72 m3.

Això, però, no va ser així, i tal com les mostraven les factures que ja va mostrar Diari de Girona al maig, en els quatre trimestres se li van facturar quantitats de 19,20; 18,20; 18,40 i 19,56 m3, que sumades arriben als 75,36 metres cúbics, més del que marquen les ordenances per consums mínims. En aquella ocasió, el veí ja va denunciar que això  s’havia repetit en altres empreses de la zona, i va defensar que pos siblement també hagi passat en altres municipis on l’empresa sub-ministra el servei d’aigua.

Possible sanció

La queixa va arribar a l’Agència del Consum i aquesta ha decidit intervenir. En una carta que va enviar a l’afectat, adjuntada en aquesta pàgina, exposa que s’ha incoat un expedient sancionador que pot resultar en sanció per l’empresa,  però que en cap cas suposaria el retorn dels diners que s’haurien cobrat de més. En aquest sentit, el document reflecteix: «Per tal d’aconseguir una restitució i/o rescabalament dels danys i perjudicis us hauríeu d’adreçar als jutjats ordinaris i interposar la corresponent demanda».

El veí considera que aquesta resposta de Consum dóna «autoritat moral» a l’Ajuntament per «aixecar el telèfon i demanar a l’empresa que retorni els diners als veïns». De fet, l’afectat ja s’ha adreçat per escrit al consistori perquè iniciï «les gestions amb l’objectiu de recuperar les quantitats cobrades indegudament».

Per la seva banda, l’alcalde del municipi, David Mascort, va exposar que «en principi l’empresa ho ha arreglat i en l’últim rebut ja ha abonat entre 3 i 12 cèntims als abonats» en base al càlcul realitzat. Mascort va argumentar que la qüestió que ha generat la discrepància és una diferència de càlcul, vàlida en els dos casos, que «s’ha de solucionar i aplicar un criteri diferent». L’alcalde ja va exposar el passat mes de maig que el fet que les lectures no es fagin a finals de mes pot provocar que en alguns trimestres es comptin més dies dels 90 que es comptarien en un consum base de 18 m3 per als tres mesos. «És una qüestió molt discutible. Ells entenen que l’altre càlcul era correcte. De totes maneres haurem d’esperar a veure què diu l’expedient», va exposar el batlle.

Font: Diari de Girona

Advertisements